Blog

Így tudsz orvosoktól éjjel-nappal kérdezni

Így tudsz orvosoktól éjjel-nappal kérdezni

post by Richter Ádám on 2018-05-04

Nap mint nap merülnek fel egészségügyi kérdések, amiket jó lenne feltenni egy orvosnak, de erre ritkán van lehetőség. Megoldást kínál a magán egészségbiztosítás, ami mellé általában 0-24 órás orvosi ügyfélszolgálat társul. Ennek a jelentőségét kár lenne lebecsülni, és mindjárt ki is fejtem, hogy miért.

Biztos sokszor előfordult már veled is, hogy felmerült benned egy egészségügyi kérdés, és nagyon jól jött volna, ha valaki szakszerűen tájékoztat. Egy kérdés miatt persze nem mész be a háziorvosodhoz, aki amúgy is mindig elfoglalt. Az is lehet, hogy éjszaka vagy hétvégén merül fel probléma, mikor egyébként sem rendel. Ilyenkor legfeljebb rákeresel az interneten, ahol számtalan fórumot találsz, viszont nem tudod eldönteni, melyik válasznak higgy, mert a hozzászólók többsége laikus a témában.

Ha szerencséd van, valaki már feltett hasonló kérdést egy valódi orvosnak az egyik kérdezz-felelek típusú weboldalon, de ez mégsem annyira interaktív. Persze te is küldhetsz be kérdést ilyen oldalakra, de napokat azért mégsem akarsz várni a válaszra. Így sokszor válasz nélkül maradsz, vagy ami rosszabb, valamilyen fals információt fogadsz el helyesnek.

Pedig mennyi kérdés felmerül nap mint nap: Műtétre mikor kell éhgyomorral menni? Allergiás reakció esetén mi a teendő? A nyaraláson belelépek egy tüskébe, elmenjek-e vele orvoshoz? Ha külföldön nyaralok, milyen biztosításra van szükségem, hogy ellássanak a kórházban? Milyen gyógyszert adhatok a gyermekemnek, ha lebetegszik? Szédülök/hányingerem van/fáj a fejem, mitől lehet ez? Haspuffadás esetén mi a teendő, milyen étel okozhatta?

A sort nagyon hosszan lehetne folytatni. Ezek olyan problémák, amik miatt kevesen mennek el orvoshoz, mert apróságnak tűnnek, pedig lehet, hogy bizonyos esetben valami nagyobb baj van a háttérben, és tényleg orvoshoz kellene vele menni. De az is lehet, hogy tényleg nincs komoly baj, és ha ezt tudjuk, akkor nem izgulunk feleslegesen.

A magán egészségbiztosítások erre is megoldást kínálnak. A legtöbb szolgáltatónál és csomagban ugyanis 0-24 órás orvosi ügyfélszolgálat (call center) érhető el. Ha kérdés merül fel benned, csak egy telefonra van szükséged, és azonnal fel is hívhatod az ügyfélszolgálatot, ahol a vonal másik végén képzett orvosok várják készségesen a kérdéseidet. Nem kell tehát innen-onnan összeszedett, bizonytalan információkra hagyatkoznod, hanem rögtön szakmai választ kapsz.

Az ügyeletes orvosok egészségmegőrzéssel kapcsolatos kérdésekre is válaszolnak, de segítenek az orvosi dokumentációk értelmezésében is. Ha valamilyen gyógyszerrel kapcsolatban akarsz tájékoztatást kérni, akkor ezt is megteheted. Adott esetben segítenek megkeresni a legközelebbi ügyeletes orvosi rendelést vagy gyógyszertárat.

Az orvosi ügyfélszolgálat korlátlanul igénybe vehető. Ez az talán, amit a hétköznapokban a leggyakrabban tudsz használni, mert optimális esetben szűrésekre is csak évente egyszer jársz.

Nem igaz tehát, hogy az egészségbiztosítás kidobott pénz, amikor egészséges vagy. Számos szolgáltatást akkor is igénybe tudsz venni, ha (legalábbis látszólag!) semmi betegséged nincs, és lehet, hogy éppen azért maradsz egészséges, mert prevenciót alkalmazol azáltal, hogy szűrésekre jársz, és felhívod az orvost, ha bármi rendelleneset észlelsz. Az orvos-páciens közötti távolság lerövidül, így könnyebb a megelőzésre odafigyelni.

A 0-24 órás orvosi call center a legtöbb egészségbiztosítási alapcsomagnak része. Ennek a havi díja nagyban függ az életkorodtól és az életmódodtól, és persze attól, hogy milyen plusz szolgáltatásokat igényelsz. Nagyjából havi 6 és 35 ezer forint közé tehető ennek az ára.

Ha személyre szabott kalkulációt szeretnél, akkor írj nekünk a jobb oldali űrlapon, és segítünk!